Ας αναλάβουμε τις ευθύνες μας!




Σύμφωνα με το νεοελληνικό λεξικό η λέξη ευθύνη έχει την εξής σημασία:

«Η υποχρέωση να αντιμετωπίσει κάποιος τις συνέπειες των πράξεων του»

Όταν κάποιος κάνει κάτι λάθος οφείλει να αναγνωρίζει ότι αυτό θα έχει και κάποιες συνέπειες. Αυτές τις συνέπειες, το άτομο που έχει σφάλει, οφείλει να τις αναγνωρίσει αλλά και να τις αντιμετωπίσει άσχετα από το αποτέλεσμα. Αυτό που δεν πρέπει να κάνει είναι να ρίξει τις ευθύνες του σε άλλους!

Στην μέχρι τώρα πορεία της ζωής μου έχω μάθει να αναλαμβάνω τις ευθύνες μου και φυσικά να αντιμετωπίζω τις συνέπειες των πράξεων μου! Και αυτό συνεπάγεται ότι αναγνωρίζω τα λάθη μου και προσπαθώ να μην τα επαναλαμβάνω και να διορθώνομαι καθημερινά. Σαν γυναίκα, μητέρα, εργαζόμενη, άνθρωπος!

Αυτό ζητάω και από τους ανθρώπους που με περιβάλλουν. Από την οικογένεια μου, τους φίλους μου, το εργασιακό μου περιβάλλον. Ίσως φαντάζει ουτοπικό αυτό.

Δυστυχώς δεν είναι όλοι οι άνθρωποι ίδιοι. Κυρίως αυτοί που «ασκούν εξουσία» πάνω σε κάποιους άλλους, νομίζουν κιόλας ότι μπορούν να αποποιούνται των ευθυνών τους και να τις φορτώνουν στους πιο αδύναμους. Οι πιο αδύναμοι με τη σειρά τους, προκειμένου να αποφύγουν-ειδικά στον εργασιακό τομέα-με ότι συνεπάγεται αυτό-, την οργή των «ανωτέρων» τους, αναλαμβάνουν την ευθύνη τους.

Ειλικρινά σας μιλάω, το παραπάνω είναι κάτι το οποίο απεχθάνομαι και δεν με εκφράζει. Μη σας πω ότι με εξοργίζει κιόλας! Ποτέ μα ποτέ δεν έχω αναλάβει τις ευθύνες άλλων και ούτε έχω βρεθεί υπόλογη στα μάτια των άλλων. Και όταν κάποιος προσπαθεί να ρίξει τις ευθύνες του πάνω μου γίνομαι θηρίο ανήμερο! Θα υπερασπιστώ τον εαυτό μου μέχρις εσχάτων και το καλύτερο ξέρετε ποιο είναι; Ότι μετά αισθάνομαι τόσο ανάλαφρη και τόσο γεμάτη ταυτόχρονα. Τόσο δυνατή και έτοιμη να καταφέρω τα πάντα!

Μεγαλώνω και δύο παιδιά και οφείλω σαν μητέρα και σαν άνθρωπος να τους διδάξω τη σημασία των λέξεων ευθύνη, υποχρέωση, συνέπεια. Εγώ από τη μεριά μου έχω την ευθύνη και την υποχρέωση να βγάλω στην κοινωνία δύο υπεύθυνους ενήλικες που θα αναγνωρίζουν τις συνέπειες των πράξεων τους και δεν θα αποποιούνται τις ευθύνες τους.

Κάτω από τις λέξεις ευθύνη και ευθύνομαι υπάρχει η λέξη ΕΥΘΥΝΟΦΟΒΙΑ-πρώτη φορά τη διαβάζω-η οποία σημαίνει: «Ο φόβος να αναλάβει κανείς τις ευθύνες του». Και τα λάθη του συμπληρώνω εγώ.




Σχόλια

  1. Πολύ σωστά!! Δυστυχώς όλοι δεν το κάνουν αυτό, αλλά θέλω να πιστεύω πως σιγά σιγά αλλάζει!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Σας άρεσε;
Σχολιάστε...............