Σχολείο χωρίς αίθουσες;

Είναι δυνατόν ένα σχολείο να μην έχει αίθουσες διδασκαλίας; Στη Σουηδία όλα είναι δυνατά! 

Το συγκεκριμένο σχολείο στην ουσία δεν έχει τις κλασικές αίθουσες διδασκαλίας που όλοι γνωρίζουμε. Υπάρχουν αίθουσες διδασκαλίας, παιχνιδιού, χαλάρωσης, ακόμα και κινηματογράφος λειτουργεί σε αυτό το σχολείο! 

Οι υπεύθυνοι ήθελαν να δημιουργήσουν ένα ντιζαϊνάτο χώρο που να μοιάζει περισσότερο με λουνα παρκ., όπου τα παιδιά να μπορούν να διδαχθούν αλλά και να παίξουν ταυτόχρονα. Θέλησαν να δημιουργήσουν ένα ριζοσπαστικό χώρο, ο οποίος να βοηθάει την δημιουργική περιέργεια, την αυτοπεποίθηση και την συνεργασία των παιδιών. 

“Αντί να φτιάξουμε κλασικές αίθουσες με καρέκλες και γραφεία, έχουμε π.χ. ένα ομοίωμα παγόβουνου που είναι ο κινηματογράφος, έχουμε δωμάτια για χαλάρωση, για παιχνίδι και φυσικά για μάθημα” λένε οι σχεδιαστές του γραφείου Rosan Bosch που υλοποίησαν το εντυπωσιακό πρότζεκτ.

Δεν γνωρίζω αν πρόκειται για δημόσιο ή ιδιωτικό σχολείο. Ότι κι αν είναι, μία λέξη μπορεί να το χαρακτηρίσει. ΣΟΥΠΕΡ!!!!










Πηγή: georgelaios

Σχόλια

  1. Εμένα δε μου αρέσει αυτό το σχολείο...Το βρίσκω λίγο ψυχρό...Ναι μια αίθουσα προβολών μου αρέσει και μια αίθουσα θεάτρου...Αλλά η τάξη διδασκαλίας ας πούμε για τη Γλώσσα τη θέλω με τοίχους.
    Πως κάνουν μάθημα αν πχ ο ένας έχει Γλώσσα και ο αλλος επίσης αλλα σε άλλη τάξη;;;
    Κάτι άλλο που δε μου αρέσει είναι που δεν υπάρχει κάποια "προσωπική πινελια". Η δικιά μου ας πούμε μπορεί να μην έχει όλα αυτα που βλέπω στις εικόνες και να απέχει πολύ είναι γεμάτη ζεστασιά και αγαπη...Σε κάθε τοίχο σε κάθε γωνία υπάρχουν ζωγραφιές κατασκευές...Υπάρχει η γωνιά της γραμματικής με το χωριο της γραμματικής που κάθε μέρος του λόγου έχει και ένα σπιτάκι....Και όλα αυτα ζουν μέσα στο κείμενο μας για να είναι κατανοητό. Λιγο πιο κει η γωνιά της ανακύκλωσης με τους κάδους μας ( κούτες πολύχρωμες που μόνοι μας τις φτιαξαμε) Πάνω στις κρεμάστρες κρεμονται και τσάντες με μαξιλαράκια και χαλάκια γιατί μας αρέσει να στρώνουμε κάτω και να κάνουμε Θρησκευτικά..
    Αυτο δε μου αρέσει απο αυτο το σχολείο...Μπορεί να είμαι παραπανω ρομαντική αλλά αν μου έλεγες να διαλέξω πάλι το δικο μου θα διαλεγα....


    Βεβαια εχω δει και ταξεις γυμνες και κρυες ( οχι απο ελλειψη πετρελαιου) Μεταξυ αυτων και του σχολειου της Σουηδιας ε οκ εκεινο θα διαλεγα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι φωτογραφίες σαφώς και δεν δείχνουν ίσως το πόσο "λειτουργικό" μπορεί να είναι αυτό το σχολείο. Αν δεν ζήσεις κάτι από κοντά δεν μπορείς να ξέρεις και πως λειτουργεί.
    Εμένα, που δεν είμαι εκπαιδευτικός όμως, οφείλω να ομολογήσω ότι με εντυπωσίασε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μωρέ ας είχαμε ένα τέτοιο σχολείο και στην Ελλάδα (όνειρο απατηλό ζω ε;) κι ας φροντίζαμε να υπήρχαν και όσα περιγράφεις στο σχόλιο σου παραπάνω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ετσι είναι όταν έχεις λύσει τα βασικά, έχεις περιθώρια για δημιουργία...και εμείς έχουμε σχολεία δίχως αίθουσες...για άλλους λόγους...;(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σίγουρα δε μπορώ να κρίνω κάτι σωστά αν δε ξέρω πως είναι απο κοντά...Θα με ενδιεφερε να δω μια κανονικη τους μέρα εκει...
    Και φυσικά οπως ειπα παραπανω απο κατι σχολεια σε σουπερ μαρκετ, νηπιαγωγεια σε πολυκατοικιες ε ειναι σαφως καλύτερο. Τα σχολεια που εχω δουλέψει δεν έχουν ιδιαιτερες ελλειψεις. Φετος και εμεις συστεγαζόμαστε με ενα Λυκειο γιατι το σχολειο μας φτιαχνεται απο την αρχη. Τα 3 απο τα τεσσερα σχολεια της πολης μας θα ναι καινουρια ( το 2005 φτιαχτηκαν 2 νέα)
    Πριν 3 χρονια "εζησα" μια μοναδικη εμπειρία...μια εβδομάδα σε ενα δημοτικο σχολειο της Δανιας. Γύρισα στην Ελλάδα και επαθα καταθλιψη. Ζηλεψα, αχ πόσο ζήλεψα...και δε μιλαω για το μισθο των συναδελφων...Περα απο τους χώρους του σχολειου ζήλεψα τα μαθηματα...Εχουν μαθημα μαγειρικής με κανονική κουζίνα.Εγω κάνω γλυκά στην τάξη και ψάχνω να βρω ποιος θα μας τα ψήσει. Εκει ειναι κανονικο μάθημα. Εδω καποιοι το θεωρουν χάσιμο χρονου. Ψυχολόγος στο κάθε σχολείο , ονειρο απατηλό για μας.
    Ααα και το βασικο. Η ύλη των μαθημάτων...Πράγματα που μαθαινουμε στην Γ ταξη εκει τα μαθαινουν στην ΣΤ.
    Τα βιβλία χωρισμένα σε επίπεδα δυσκολίας. Ιδιο ας πουμε το κειμενο στη Γλωσσα, ιδιο ζητούμενο η ασκηση αλλα πιο εύκολη ή πιο δύσκολη.
    Πχ αν ειχαμε μια ασκηση συλλαβισμου το παιδάκι που δυσκολευεται εχει να χωρισει 4 λεξεις πχ πατατα , καροτο...ενω το αλλο παιδι εχει 10 λέξεις πιο δυσκολες...Καπως ετσι.
    Καλα εμεις ακομα δεν εχουμε βιβλια, τι να λεω τωρα :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολλά ζητάς Άννα μου. Που ακούστηκε μάθημα μαγειρικής στα ελληνικά σχολεία! Εδώ καταργούν τη θεατρική αγωγή, το μάθημα μαγειρικής θα σκεφτούν να βάλουν;
    Μου αρέσει που έλεγε ο πρώην πρωθυπουργός ότι θέλει να φέρει στην Ελλάδα το εκπαιδευτικό σύστημα της Φιλανδίας. Που πας ρε Καραμήτρο ξυπόλυτος στα αγκάθια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ναι το άκουσα και αυτό....Απο εκει βρήκε να κάνει πάλι περικοπές.
    Εδω και 3 χρονια δεν εφερναν δασκαλο ουτε για τα παιδια με μαθησιακες δυσκολίες.
    Σιγα σιγα θα καταργησει και τους δασκαλους :(

    Φιλια κοριτσι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. τέλειο!!μακάρι το παιδί μου να πάει σε ένα τέτοιο σχολείο!!ένας σημαντικός λόγος να έρθουμε Σουηδία για μας ήταν η έκπαίδευση!!φυσικά δεν είναι όλα τα σχολεία έτσι στη Σουηδία,οπότε συμβιβάζομαι και με τα πιο απλά...σύντομα θα δούμε τους παιδικούς τους σταθμούς,έχουμε καιρό για το σχολείο,η μικρή μου είναι ακόμα 3,στα 7 πάνε δημοτικό εδώ.
    πάντως αυτό που περιγράφεις για το σχολείο σου Άννα δεν το έχω δει σε κανένα σχολείο στην Ελλάδα,μπράβο σου!!!!στην πόλη που έμενα τα σχολεία ήταν ερείπια και οι δάσκαλοι βαριούντε για ότιδήποτε...τα βασικά μόνο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Θα περιμένουμε christinaD εντυπώσεις από τα σχολικά σας χρόνια. Μακάρι να γράφουμε ακόμα σε αυτά τα ιστολόγια!!!!!
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πωπω αυτό τοσ σχολείο το έχω βάλει κι εγω στ αγαπημένα μου χρόνια τώρα! Είναι παραγματικά εξιρετικό τουλάχιστον για τα γούστα μου! Είσαι πολύ δραστήρια Mamma El!Πολύ αξιόλογο ιστολογιο! Ευχές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Georgina μου και το δικό σου ιστολόγιο είναι εξίσου αξιόλογο και η γραφή σου απίστευτη. Θα σε παρακολουθώ στενά. Γιατί κι εγώ θέλω προφανώς να αδυνατίσω!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Σας άρεσε;
Σχολιάστε...............